Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
decotext |
2016.01.11. 06:19 (#13) |
|
|
Kedves Lajos! #10
Ez csak így elviekben igaz, mert ugyan valóban a gázok, így a levegő is, összehúzódik a hidegeben, de ne felejtsd el, hogy a felni és a gumi is összehózódik. Nos, nálam is (mint a legtöbb autósnál) a nyári és a téli gumik külön felnin vannak és csak kereket cserélünk. A mostani (közel tavaszi) időjárásnál nem nagyon alkalmazható a Gay-Lussac törvényed!
Tény azonban tényleg, hogy pl. nyáron a napon erősen megnőhet a nyomás a gumikban, de ez soha nem fog veszélyes értéket elérni, mert a gumikat közel háromszoros túlterhelésre gyártják.
(Természetesen nem szlszakadt vagy másképpen sérült gumikról van szó!) |
|
jn |
2016.01.10. 23:00 (#12) |
|
|
Mi ez? Valami Jar-Jar paródia? Óriási! |
|
kicsoda57 |
2016.01.10. 22:14 (#11) |
|
|
nem szabadna eresztenie az autóguminak, ott valami baj van.
mi télen téli autógumit használunk,
nyáron nyári autógumit használunk a v w-én.
de mindig odafigyel a fiam, és máris intézkedik, ha eresztés lát.
|
|
ludwigtoth |
2016.01.10. 21:32 (#10) |
|
|
Ez is a fizika témakörébe tartozik.
Ha nyáron mondjuk 22 fokos levegővel fújtad tele a gumidat, (2,2 bar), akkor ha azóta nem ellenőrizted, és fújtál utána, akkor most 0 fokos levegő esetén nincs benne annyi nyomás.
Mivel hidegebb van annál kisebb a nyomás állandó térfogat esetén (Gay-Lussac törvény)
P / T =k
A k konstans
|
|
wob |
2016.01.10. 13:25 (#8) |
|
|
Biga! az egyszerű mint az ágybaszarás, hogy télen kisebb nyomást mutat mint nyáron a gumid a levegő hőtágulása következtében. Ezért kell minden ősszel és tavaszal ezt elenőrizned, ha M plusz S gumid van, ha nem akkor a megadott nyomásra kell álitnod.. A többi duma csak, hab a fröcsön. Másoglagosan a gumi ha mindjárt az időjárásnak megfelelő, akkor is van neki egy megszabott puhulása a hőmérsékletre gyárilag. Vagyis a téli nem keményszik meg a minusz fokra úgy mint a nyári, és forditva. Ettől neked nem kell beszarnod és elméleteket fűzhozzá, hanem állisd be a guminyómást a gyárilag megadott értékekre, és a gumi tipusához mérten. Ilyen egyszerű az egész és nem kell nyaktekerő politikát leirni.
De mindezért erédj el egy szervizbe és ők megoldják apró pénzért e gondodat. |
|
decotext |
2016.01.10. 12:26 (#7) |
|
|
Kedves JN! #1 Mert a tied ereszt! Én is néha ellenörzöm. Utoljára
0,2 bart kellett novemberben utána fujnom, de csak azért mert
nem 2,8-on volt és mivel kombi, néha megpakoljuk! Én soha nem
járok lapos 2,0 báros gumikkal. A kocsi vezetői oldalán az ajtó belső
részénél minden kocsinál van egy cimke, amin a hivatalos értékek
vannak. Nálam 2,6 ha nincs terhelve és csak két személy van a
kocsiban és 2,8 ha tele illetve ha terhelt! (3,1 is lehet) Igaz nem
kispolszki 13"-os kerekekkel......abba még tüdővel is fujhatsz!
A gumik egyébként nagyon lassan, de mindig vesztenek a nyomásból.
Ezért jó ha 1x legalább havonta ellenőrzöd. Ha hetente vagy netán naponta
kell felpumpálni akkor lyukas, vagy a felni hibás! (Pl. alufelninél hajszálrepedés)
Igaz, nekem a téli gumiaim is "V" értékűek 240 kmh-ra. Ez nem csak mercihez van:
http://107sl-club.mercedes-benz-clubs.com/..._speed.gif
A nyomás értékek:
https://data.motor-talk.de/...079512.jpg |
|
hatibacsi |
2016.01.10. 11:12 (#6) |
|
|
A gázok hőmozgása az oka... A hőmérséklet csökkenésével csökken a hőmozgás, így a térfogat és a mérhető nyomás is. |
|
hatarvadasz |
2016.01.10. 11:07 (#5) |
|
|
Még az is lehet, hogy valaki a balesetmegelőzés és a jobb tapadás érdekében
leenged a nyomásból.
Vannak akik nem csak lazítanak a szelepen, hanem ki is szúrják a gumit baráti alapon. |
|
piktorka2 |
2016.01.10. 10:25 (#4) |
|
|
A hőtágulás miatt érzékeled így. |
|
|
|
|
legtöbb autósnál, téli gumik, napon erősen, gumikat közel, kedves, lajos, elviekben, ugyan, következtében elenőrizned mercedes, túlterhelésre elenőrizned gondodat, baráti egyszerű images, másoglagosan kedves, valóban images, kisebb ilyen, mondjuk hanem, elérni paródia, beszarnod fujnom,
|
|
|
|